loading...

کنترلی کردن درب ها با قفل های دیجیتالی

در این وبلاگ قصد داریم به بررسی انواع قفل های الکترونیکی بپردازیم

بازدید : 329
دوشنبه 4 آبان 1399 زمان : 22:37

به مناسبت سالگرد درگذشت دانشمند روسی الکساندر پاولوف ؛ مردی که اولین مخترع نوار نبود!
چند روز پیش ، وقتی از خواب بیدار شدم و طبق معمول شروع به خواندن اخبار روزانه کردم ، با یک عنوان جالب روبرو شدم.
"سالگرد مرگ الکساندر پاولوف ، دانشمند روسی که برای اولین بار نوار را ابداع کرد"
از دیدن این عنوان بسیار متعجب شدم ، زیرا تا همین چند روز پیش فکر می‌کردم ادیسون ضبط کننده را اختراع کرده است ، بنابراین تصمیم گرفتم قبل از صرف صبحانه و ساخت یک مستند ، در اینترنت جستجو کنم. اول از همه ، من به دنبال اطلاعاتی در مورد الكساندر پاولوف بودم زیرا هیچ شناختی از این دانشمند نداشتم و در توضیح مختصری دیدم كه نوشته شده است: الكساندر پاولوف ، دانشمند و مخترع روس ، در 16 مارس 1855 در روسیه متولد شد. وی پس از فارغ التحصیلی در رشته فیزیک فارغ التحصیل شد و در آنجا اولین نوار را تدریس و اختراع کرد.
شروع کردم به جستجوی مخترع نوار ، و وقتی دوباره نتیجه را دیدم ، فهمیدم که داستان کمی‌پیچیده تر از آن چیزی است که فکر می‌کردم: نه پاولوف و نه ادیسون اولین مخترع این نوار نبودند.
در حقیقت ، زمانی تصور می‌شد که اولین فنوگرافی تاریخ توسط ادیسون اختراع شده است ، اما اکنون تیمی‌از دانشمندان آمریکایی از آزمایشگاه ملی لارنس برکلی یافته‌های خود را در کنفرانس سالانه انجمن جمع آوری صدا در پالو آلتو ، کالیفرنیا ارائه می‌دهند. ضبط در 9 آوریل 1860 ضبط شده است. این ضبط بیان می‌کند که یک دستگاه کوتاه از یک آهنگ محبوب فرانسوی به نام "در مهتاب" (Au Clair de la Lune) با دستگاهی ضبط شده است که فقط می‌تواند صدا را ضبط کند و نه می‌تواند آن را تولید مثل کند. این یک ضبط 10 ثانیه‌‌‌ای از کتابهای فرعی تاریخ توسط ادوارد-لئون اسکات دی مارتین ویل است. دستگاه تولید شده توسط این مخترع از پرتوی متصل به قلم فلزی ساخته شده است که از روی دود چراغ روغن امواج صوتی را بر روی ورق‌های کاغذ سیاه شده حک می‌کند. اما این دستگاه قابلیت تولید مثل و انتقال را دارد. صدا ندارد ، شاید به این دلیل که اسکات معتقد است که از صفحه چرخان او فقط باید به عنوان سیستم پشتیبان استفاده شود. این دانشمندان آمریکایی با کمک قلم مجازی توانستند این صدا را به صورت دیجیتالی تولید کنند.
می‌توانید این صدای ضبط شده را از این لینک بارگیری و گوش دهید.
در 21 نوامبر 1877 ، 17 سال پس از اسکات ، توماس ادیسون نوار کاست را اختراع کرد که مکمل اسکات بود و مزیت اصلی آن این بود که می‌تواند صدای ضبط شده را بازتولید کند.
صدای ضبط شده توسط ادیسون را می‌توانید از این لینک بارگیری و گوش دهید.
موزه ملی تاریخ آمریکا حدود 400 پانتوگرافی دارد که در آن زمان توسط دانشمندان اهدا شده است ، از جمله الکساندر گراهام بل و امیل برلینر. در مارس 2008 ، کارلین استفان ، کتابدار موزه ، وقتی با مقاله‌‌‌ای در مورد استخراج صدا از عکس‌ها روبرو شد ، نیویورک تایمز را خواند و پس از تماس با کتابخانه کنگره برای کمک به برکلی ، صداهای بیشتری ضبط شد. بین سالهای 1881 و 1885 بازسازی شد.
سرانجام ، ما به مردی رسیدیم که این اطلاعات ارزشمند را قبل از صبحانه به من داده بود ، الکساندر پاولوف. وی علاوه بر تدریس ، در مورد دستگاهی تحقیق و ساخت می‌کند که بتواند صدا را ضبط و پخش کند. در 7 ماه مه 1895 ، 35 سال پس از اسکات و 18 سال پس از ادیسون ، پاولوف دستگاهی را اختراع کرد که می‌توانست صدا را به خوبی ضبط کند. پاولوف سرانجام در 13 ژانویه 1906 در 51 سالگی درگذشت.

دانلود نسخه فشرده بازی Euro Truck Simulator 2 برای PC
برچسب ها
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی