loading...

کنترلی کردن درب ها با قفل های دیجیتالی

در این وبلاگ قصد داریم به بررسی انواع قفل های الکترونیکی بپردازیم

بازدید : 230
دوشنبه 11 آبان 1399 زمان : 4:38

ترانسفورماتور چیست؟
دوستان عزیز ، در جلسات قبلی با برق آشنا شدیم و تفاوت جریان مستقیم و متناوب را درک کردیم. در این جلسه می‌خواهیم اولین جز component برق و الکترونیک را ارائه دهیم. این عنصر یک ترانسفورماتور است و از این عنصر در اندازه‌های کوچک در الکترونیک و در اندازه‌های بزرگ در الکترونیک صنعتی و برق استفاده می‌شود. البته ، باید یادآوری کنم که نظریه ما نظریه و محاسبات نیست و تحت هر انتشار سعی می‌کنم منابع خوبی برای محاسبات فراهم کنم.
ترانسفورماتور چیست؟
ترانسفورماتور یا ترانسفورماتور به طور کلی یک عنصر یا قطعه است که از دو سیم پیچ تشکیل شده است که به طور معمول بر روی یک هسته فلزی از مواد مختلف دمیده می‌شود. در تصویر زیر به وضوح می‌توانید آنچه را از دست می‌دهم ببینید!
این ترانسفورماتور اکنون چه کاری انجام می‌دهد؟
وقتی ترانس به سیم پیچ AC یا AC متصل می‌شود ، جریان را به صورت بی سیم و بدون اتصال کوئل به اصطلاح دیگر یا اصطلاحاً القایی انتقال می‌دهد!
بگذارید یک مثال ساده برای شما بزنم: در خانه‌های خود دیده اید که دستگاه‌ها ، به ویژه تلویزیون‌های CRT و Sega که ما در دوران کودکی از آنها استفاده می‌کردیم ، می‌گویند: 220 ولت یا 110 ولت ، که 220 ولت در ایران است. اما دستگاه‌های مختلف لزوماً ولتاژ ثابت مانند 220 ولت ندارند. آنها کار نمی‌کنند ، اما می‌بینید که 220 ولت در همه دستگاه‌ها ضبط می‌شود! به طور خلاصه ، با یک ترانسفورماتور (اکنون که ارائه دهندگان سوئیچینگ رشد کرده اند ، اعضای حرفه‌‌‌ای علاقه‌‌‌ای ندارند ...) آنها 220 ولت مصرف می‌کنند و آن را به ولتاژ مورد نظر تبدیل می‌کنند.
به عنوان مثال ، در تلویزیون ما یک ترانسفورماتور مدار داریم که ولتاژ را کاهش می‌دهد ، مثلاً به 24 ولت ، و یک ترانسفورماتور در حال رشد داریم که 220 ولت را به 5000 ولت تبدیل می‌کند!
تعریف علمی‌ترانسفورماتور
ترانسفورماتور وسیله‌‌‌ای است که انرژی الکتریکی را از طریق دو یا چند دور با القای الکتریکی از یک مدار به مدار دیگر منتقل می‌کند.
از آنجا که جریان در مدار اول (ترانسفورماتور اولیه) یک میدان مغناطیسی در اطراف سیم پیچ اول ایجاد می‌کند ، این میدان مغناطیسی به نوبه خود در مدار دوم ولتاژ ایجاد می‌کند که یک بار به مدار اضافه می‌شود. دوم ، این ولتاژ می‌تواند جریان ثانویه ایجاد کند.
تعریف دیگر ترانسفورماتور
اگر دو سیم پیچ در کنار یکدیگر قرار بگیرند و جریان متناوب از یکی عبور کند ، ولتاژ در سیم پیچ دیگر ایجاد می‌شود. در حقیقت ، با انتقال جریان متناوب از طریق سیم پیچ اولیه ، یعنی. سیم پیچ که ورودی به آن اعمال می‌شود یک میدان مغناطیسی متناوب در اطراف آن ایجاد می‌کند. این امر باعث قطع شدن قسمت متغیر سیم پیچ دوم و ایجاد ولتاژ در آن می‌شود.
این پدیده اساس کار ترانسفورماتورها است. توجه داشته باشید که در ترانسفورماتور هیچ ارتباط الکتریکی بین سیم پیچ اولیه و ثانویه وجود ندارد و انرژی ورودی کاملاً از طریق میدان مغناطیسی به ثانیه منتقل می‌شود.
ظاهراً در انتهای کوچه‌ها و به ویژه در بزرگراه‌ها ، ترانسفورماتورهای بزرگی به ابعاد 1 * 1 متر به نام ترانسفورماتور ولتاژ ، از این ترانسفورماتورها به ترانسفورماتورهای بسیار کوچک با ابعاد 1 * 1 سانتی متر در مدارهای الکترونیکی منتقل می‌شوند ، همه اینها همان اصل است. از این رو نتیجه می‌شود که قانون القای یک میدان مغناطیسی است. که در فیزیک برق و مغناطیس دلیل این اتفاق جالب را خواهید یافت.
برنامه ترانسفورماتور
افزایش و کاهش ولتاژ و جریان یا بیشتر انتقال قدرت علمی! از نظر تئوری ، اگر یک انتهای سیم پیچ 100 وات برق داشته باشد ، اگر تلفات را حساب نکنیم ، در سیم پیچ دیگر 100 وات نیرو خواهیم داشت. بنابراین ترانسفورماتور خود انرژی تولید نمی‌کند بلکه به سادگی انتقال می‌یابد!
ترانسفورماتور ، ترانسفورماتور ولتاژ ، ترانسفورماتور امپدانس در تقویت کننده‌ها ، جداسازی ترانسفورماتور در تعمیرات ، ترانسفورماتور کاهش ولتاژ مانند منبع تغذیه برای مدارهای الکترونیکی ، ترانسفورماتور مورد استفاده در منابع سوئیچینگ و ...
نحوه معرفی ترانسفورماتور در الکترونیک
در زیر پیوندهایی ارائه شده است که عملکرد دقیق ترانسفورماتور را توضیح می‌دهد و من نمی‌خواهم آن را دوباره بنویسم ، فقط آنچه می‌خواهم از این پست یاد بگیرم سه مورد است که ما در بحث بعدی استفاده خواهیم کرد ، ترانسفورماتور یا ترانسفورماتور چیست؟ او چه می‌کند؟ کجا استفاده می‌شود؟ و به حلقه ساده‌‌‌ای که در محتوای پیشرفته استفاده می‌کنیم فکر کنید ، فقط پیوندهای زیر را بخوانید.
امیدوارم با خواندن این مقاله و فایل‌های زیر ، درک اساسی از ترانسفورماتور بدست آورده باشید ، سعی خواهیم کرد در مورد انواع و کاربردهای آن و نحوه محاسبه آنها در آینده بیشتر بحث کنیم.

*اوشاق ادبیاتی . آغاجلار
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی