loading...

کنترلی کردن درب ها با قفل های دیجیتالی

در این وبلاگ قصد داریم به بررسی انواع قفل های الکترونیکی بپردازیم

بازدید : 306
چهارشنبه 6 آبان 1399 زمان : 14:37

مولتی متر یکی از پرکاربردترین دستگاه‌های اندازه گیری در آزمایشگاه‌های برق و الکترونیک است. درصد زیادی از مصرف کنندگان از خرید این دستگاه آگاهی کامل ندارند. آیا می‌توانید از خود بپرسید که بهترین مارک برای کنتورهای دیجیتال کدام است؟ یا بهترین سنسور برای تعمیرات قابل حمل چیست؟ در این مقاله سعی شده است ویژگی‌های مهم این دستگاه به شما معرفی شود تا بتوانیم بهترین مجموعه دستگاه‌ها را انتخاب کنیم.
این دستگاه دارای چندین ویژگی است. در زیر سعی شده است نکاتی در مورد انتخاب بهترین دستگاه چند رقمی‌که نیاز کاربران مختلف را برآورده می‌کند توضیح دهیم. در انتهای این پست با دانش کافی می‌توانید بهترین مدل چند رقمی‌را انتخاب کنید که نیاز شما را با قیمت مناسب برآورده کند.
دانش انواع ابزار اندازه گیری
اساس همه دستگاه‌های اندازه گیری چندگانه یکسان است ، اما انواع مختلفی از دستگاه‌ها با توجه به کاربردهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. این دستگاه به دو دسته آنالوگ ، قابل حمل یا دیجیتال تقسیم می‌شود. این دستگاه در دو مدل رومیزی و لپ تاپ برای کاربردهای مختلف نیز موجود است. مجموعه دیگری از کنتورهای تقویت کننده بالا به عنوان دستگاه چند کلیپ شناخته می‌شود.
نسل جدید این دستگاه یک مولتی متر دیجیتال است ، این دستگاه الکترونیکی برای اندازه گیری مقادیر الکتریکی مانند ولتاژ ، ولتاژ ، مقاومت ، جریان و برای تولید مقادیر اندازه گیری شده به صورت اعداد روی صفحه طراحی شده است.
مولتی متر دیجیتال
مزایای چندین دستگاه چیست؟
چندین متر می‌تواند مقادیر زیادی برق مانند ولتاژ ، تقویت کننده‌ها و اهم را اندازه گیری کند. خازن‌ها را اغلب می‌توان با یک مولتی متر دیجیتال آزمایش کرد. کنتورهای دیجیتال پیشرفته همچنین می‌توانند فرکانس و مقدار گرما را اندازه گیری کنند. اندازه گیری میلی آمپر ، میکروبیمر ، آزمایش دیود ، آزمایش اتصال و / یا سایر برنامه‌ها در شمارنده‌های دیجیتال.
سرعت نمونه برداری لحظه‌‌‌ای از مولتی متر بسیار کم است ، بنابراین آنها نمی‌توانند شکل موج را نشان دهند و از اسیلوسکوپ دیجیتال برای نظارت بر ولتاژ و تغییرات آنی استفاده می‌شود.
مولتی متر دیجیتال اتوماتیک می‌تواند ولتاژهای چند صد میلی ولت تا 1000 ولت را به طور خودکار اندازه گیری کند و نیازی به تنظیم دستی دامنه ندارد. نحوه آزمایش قطعات الکترونیکی با مولتی متر دیجیتال بسیار ساده است ، برای آزمایش ولتاژ کافی است. انتخابگر AC را در قسمت AC تنظیم کرده و ولتاژ DC را تست کنید ، انتخاب دامنه را در قسمت DC تنظیم کنید. همچنین ، برای اندازه گیری مقادیر دیگر مانند مقاومت یا تقویت کننده‌ها ، شاخص رنج باید در قسمت مناسب قرار گیرد. به این نوع مولتی متر که بصورت خودکار تنظیم می‌شود ، دامنه خودکار گفته می‌شود.
متر دیجیتال چیست؟ اختلاف آنالوگ
با استفاده از مدارهای الکترونیکی و ریزپردازنده‌های ساده ، چندین متر دیجیتال پارامترهای مختلف الکتریکی را اندازه گیری می‌کنند و آنها را بر روی صفحه نمایش LED نمایش می‌دهند. اما مقیاس‌های قدیمی‌آنالوگ پارامترهای نمایشگر دستی را اندازه گیری می‌کنند.
مولتی متر دیجیتال به دلیل هزینه کم ، دقت بالا و سهولت استفاده ، با مقیاس‌های متعدد آنالوگ مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد. دقت اندازه گیری و سهولت استفاده از ویژگی‌های مهم دستگاه‌های اندازه گیری چند رقمی‌است.
کنتور چقدر دقیق است؟
تمام دستگاه‌های اندازه گیری دارای حد خطای پیش فرض هستند و دقت دستگاه اندازه گیری نشان می‌دهد که مقدار اندازه گیری شده چقدر به مقدار واقعی نزدیک است. معمولاً از مقدار استاندارد به جای مقدار واقعی استفاده می‌شود و دقت آن در خطا و درصد دستگاه بیان می‌شود.
دقت استاندارد برای دستگاه‌های اندازه گیری آنالوگ 3٪ است ، در حالی که دقت استاندارد برای نوع دیجیتال 0.5٪ است ، این مقدار برای دستگاه‌های اندازه گیری پیشرفته کمتر است. خطا به صورت + و - بیان می‌شود. دقت برخی از دستگاه‌های مولتی متر 0.01٪ است و در برخی موارد دقت آزمایشگاه بخشی از یک میلیون است. لازم است بدانید که در صورت کالیبراسیون دوره‌‌‌ای دقت صحیح مولتی متر حفظ می‌شود.
رزولوشن چیست؟
دقت مولتی متر با توجه به اشکال نمایش داده شده روی صفحه تعیین می‌شود. دامنه اندازه گیری به دلیل تفاوت در عملکرد دقت صفحه ، در چندین دستگاه اندازه گیری دیجیتال متفاوت است. وضوح صفحه این دستگاه با شمارنده یا رقم (اصطلاحاً دیجیتال) بیان می‌شود.
حساسیت و مقاومت دستگاه اندازه گیری ورودی
وقتی برای اندازه گیری ولتاژ از چند ابزار اندازه گیری استفاده می‌شود ، مقاومت ورودی دستگاه باید بسیار بیشتر از مقاومت مدار اندازه گیری شده باشد ، در غیر این صورت ممکن است عملکرد مدار تغییر کند و اندازه گیری دقیق نباشد. امپدانس ورودی مولتی متر معمولاً از 1 تا 10 مگاهرتز است.
احساسات

یاشیل فضا بیلیمی .قلمه
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی