اگر شما هم علاقه مند به ساخت کاردستی یا قطعات رباتیک ، موتور و ... هستید ، احتمالاً کلمه اتصالات را شنیده اید. اصطلاح موتور را میتوان به این معنا تفسیر کرد که در ماشینهای DC ، بخشی را که انرژی پتانسیل برق را به انرژی جنبشی و جنبشی تبدیل میکند ، موتور مینامند. این انرژی جنبشی در اثر چرخش یا عبور جریان از سیم پیچ آرماتور در یک میدان مغناطیسی تولید میشود.
در واقع به راحتی میتوان گفت که موتور بخشی از موتور است که ولتاژ ورودی به آن اعمال میشود. البته باید توجه داشت که در تصور مصرف کننده غالباً تصورات غلطی در مورد موتور وجود دارد. به راحتی میتوان گفت که اکثر موتورهای الکتریکی حالت چرخش دارند. با این حال نمیتوان انکار کرد که علاوه بر موتورهای دوار و دوار ، امروزه موتورهای خطی نیز در بازار موجود است.
در هنگام استفاده از موتور باید توجه داشت که هرچه تعداد رینگهای موتور بیشتر باشد ، خطوط مغناطیسی آهنربا یا اصطلاحاً موتور سریعتر قویتر است ، ولتاژ خروجی موتور بیشتر میشود. بود.
موتور چیست: اجزای موتور
در این بخش ، ما سعی میکنیم قطعات و اجزای مختلفی را که هنگام مونتاژ جمع میشوند ، یک بدنه تولیدی تشکیل دهیم و یک توضیح کلی از هر یک ارائه دهیم:
آهنربای دائمی: در هر عنصر تولیدی دو آهن ربا ثابت با قطب مخالف در هر طرف یا جهت موتور وجود دارد و عملکرد این دو آهنربا ایجاد یک میدان مغناطیسی شعاعی در موتور است.
سیم پیچ: عملکرد سیم پیچ یا نام دیگر آن گشتاور الکترومغناطیسی موتور است.
کلکتور: کلکتور شامل تیغههای ذوزنقه ذوزنقهای است که به خوبی عایق بندی شده و به خوبی فشرده شده اند. وظیفه کلکتور در موتور ایجاد اتصال یا تماس بین سیم پیچ و مدار الکتریکی خارجی است.
محور: ساختاری استوانهای دارد و از فولاد ساخته شده است (از فولاد برای این منظور استفاده میشود زیرا فولاد خاصیت مغناطیسی کمیدارد و در عوض مقاومت مکانیکی بالایی دارد ، به این معنی که این خاصیت فلز در برابر تنشها تنشهای برشی یا کششی و پیچشی است قدرت خوبی دارند). موقعیت شافت به گونهای است که از مرکز موتور و منیفولد عبور میکند و کار اصلی آن ایجاد چرخش در موتور و ایجاد چرخش قطعات متحرک است.
بلوک کربن فشرده (زغال سنگ): محل زغال سنگ در دو طرف جمع کننده. عملکرد اصلی زغال سنگ در موتور تولید برق و همچنین روغن کاری است.
تقویت کننده عناصر: ساختار آن یک استوانه آهنی است که روی آن محوری قرار گرفته است که گروهی از سیمها روی آن قرار گرفته است. آهن به کار رفته در لنگر باعث افزایش میدان مغناطیسی میشود که این خود باعث افزایش گشتاور لنگر میشود. عملکرد اصلی ضبط لمینیت موتور یا به سادگی لایه پایه (هدف) است. برای این کار ، رطوبت توسط سیم پیچ حفظ میشود ، مقاومت دی الکتریک و عایق افزایش مییابد ، سیم پیچها از لرزشهای مغناطیسی محافظت میشوند و گرما از سیم پیچ آزاد میشود).
پد تقویت کننده: این قسمت شامل یک آهن ربا در وسط درپوش عایق بندی شده است که به دو قطعه ذغال متصل شده است. وقتی مدار خارجی را وصل میکنید ، این پد لنگر را حرکت میدهد. در واقع ، پد به چرخش موتور کمک میکند و یک میدان مغناطیسی ایجاد میکند. همچنین از ورود گرد و غبار و حتی اجسام خارجی به موتور جلوگیری میکند.
سرانجام ، هدف از نوشتن مقاله در مورد "زره پوش" چیست؟ عزیز ، با این قسمت جذاب آشنا شوید و همچنین با اجزای سازنده آن و نحوه کار آنها در موتور آشنا شوید و اگر در این زمینه س questionsال یا نظری داشتید ، میتوانید در این پست با ما نظر دهید.
بازدید : 325
پنجشنبه 30 مهر 1399 زمان : 19:37